Mukavaa, että olet valinnut Report Platformin projektiesi hallinnoimisen työkaluksi. Tällä työkalulla voit hallinnoida
asioitasi jaetussa käyttäjäympäristössä, jolloin sinun ei tarvitse käyttää muita työkaluja projektisi tietojen jakamiseen.
Pääset käsiksi projektisi tietoihin järjestelmäympäristöstä, paikasta ja ajasta riippumatta, käyttäen selainta asioidesi hoitamiseen.
Omalta sivultasi, Home pääset käsiksi tehtäviin, jotka liittyvät sinuun. Muut sivut tarjoavat lisätietoa henkilöistä, yrityksistä
ja projekteista, joiden kanssa olet tekemisissä.
Olet yrityksesi yhteyshenkilö Contact person ja yritykselläsi on vapaa projekti lisenssi
Company page footer Project licences -> Free > 0.
Aloita lisäämällä uuden yrityksen tiedot.
Companies -> Company list -> Add+ company. Täytä kentät.
Lisää uuden henkilön tiedot.
Persons -> Person list -> Add+ person. Täytä kentät.
Liitä lisäämäsi henkilö yritykseen: Employment, valintalaatikko Company name
Jos haluat asettaa lisäämäsi henkilön tekemäsi yrityksen yhteyshenkilöksi:
Aseta lisätylle yritykselle yhteyshenkilö Contact person -> Company page -> Edit.
Contact person 1 -> Select person.
Lisää uusi projekti.
Projects -> Project list -> Add+ project.
Mene lisäämäsi projektin sivulle Projects -> My Projects.
Liitä projektiin projektiryhmän jäsenet ja jäsenten allokaatiot projektille.
Project page -> Members -> +Add member.
Valitse Add member to Project, jos haluat lisätä yhden henkilön.
Valitse Add Subcontractor to Project, jos haluat lisätä alihankkijan työntekijän.
Suodata henkilöt käyttämällä Select company- valintaa.
Valitse henkilö Select person.
Valitse henkilölle projekti-rooli Select project role projektitietojen käsittelyä varten.
Aseta henkilön allokaatio projektille Set allocation ja henkilön varauksen alkamis- ja päättymispäivämäärät.
Valitse Add own Company employees to Project, jos haluat lisätä yrityksen tai tiimin kaikki työntekijät kerralla.
Voit asettaa kaikille henkilöille saman varauksen alkamis- ja päättymispäivämäärät.
Kaikki projektinhallintaan liittyvä käsittely tapahtuu lisäämäsi projektin sivulla Project page<'id'>.
Edit valinnannalla voit muokata projektin perustietoja.
Progress-sivulla +Report valinnannalla asetetaan projektin työmääräarvio Effort estimation.
Arvio projektin jäljellä oleva työmäärä Remaining effort estimation.
Projektin etenemä (raportoidut ja hyväksytyt työtunnit) raportoidaan Actual progress- sarakkeeseen.
Report platform laskee valmiiksi keskiarvot työmäärä- ja toteumaraportointi-arvoista KPIs taulukkoon.
Tasks-sivulla +Task valinnalla voi lisätä projektiin liittyviä tehtäviä ja allokoida tehtävät projektin jäsenelle tehtäväksi.
Taskien valmistuminen raportoidaan KPIs taulukkoon. Tehtävät valmistuneet ajallaan, tehtävät myöhästyneet.
Projektin suoritusta mittaava arvo löytyy projekti-sivun oikeasta ylä-laidasta Achieved goals, KPIs,
kun projektin päättymispäivämäärä on asetettu.
Files-sivulla jaat projektiisi liittyvät dokumentit muiden nähtäväksi. Jos haluat liittää
lisättävän tiedoston tiettyyn tehtävään, valitse haluamasi tehtävä valintalaatikosta Attachement for task.
Members-sivulla lisäät tai poistat projektiin kuuluvia henkilöitä. Aseta käyttäjälle projektirooli ja
allokaatio, kuinka paljon aikaa hän voi tähän projektiin käyttää valitsemallasi ajanjaksolla.
Yleisesti: pakolliset kentät merkitty Required, joka on teksti-kentän alapuolelle.
Työaikaraportointi saadaan käyttöön, kun allaolevat edellytykset täyttyvät.
Yritykselläsi on työaikaraportointi lisenssi Company page footer Time report: Active.
Yrityksen asetuksissa Company page komento-näppäin Settings , työaikaraportointi on asetettu Time report in use.
Henkilö, jolle raportointi laitetaan käyttöön on asetettu työaikaraportoinnin käyttäjäksi Select Working time licence users,
henkilö löytyy Licence users:- listalta.
Tunnit raportoidaan henkilön Home -> Submit sivulta.
+Report avaa valinta ikkunan Submit day, johon tunnit raportoidaan.
Submit day:n ikkunassa Project-sarakkeessa näkyvät vain aktiiviset projektit.
Projektilisenssin tilan voi tarkistaa projekti sivulta: Project page footer Licence state:
Active.
Task-sarakkeessa näkyvät vain henkilölle allokoidut tehtävät, jotka ovat asetettu
valitun projektin Project page -> Tasks -> +Task- komento näppäimen avaaman ikkunan Person in charge - kohdassa.
Henkilön vastuulla olevat tehtävät näkyvät Tasks-taulukossa In Charge-sarakkeen kohdalla.
Voit rapotoida useamman tehtävän tunnit yhdellä kertaa. Klikkaa Add+ lisätäksesi uusi
tuntilomake, raportoi työtunnit ja paina lopuksi talleta, save. Tarvittaessa korjaa virheet per lomake.
Expenses -napin alta löytyy kulut-ikkuna, johon voit tallettaa päiväkohtaiset päiväraha-
ja kilometrikorvaus tiedot.
Syötettyjä tunteja voi muokata Date tai Project sarakkeen kohdilta.
Task sarakkeen kohdalta voi muokata syötetyn taskin tietoja.
+Period voit raportoida halutulle jaksolle (esim. viikko tai kuukausi) tunnit kerralla
tai kopioida halutun viikon kerralla.
Day-valinta
Valitse päivä raportti, jota kopioidaan.
Valitse aloitus- ja lopetuspäivämäärä jaksolle, jolle kopioit valitun päivän työaikaraportin.
Jos haluat kopioda tunnit myös viikonlopulle, valitse Include weekends.
Jos haluat kopioda myös kulut, valitse Include expenses.
Week-valinta
Valitse viikko, joka halutaan kopioidaan.
Valitse kalenterista viikko, jolle kopioit valitun viikon työaikaraportoinnit.
Jos haluat kopioda myös kulut, valitse Include expenses.
Raportoituasi raportointijakson tunnit, voit lähettää, Send, tiedon hyväksyjälle
Tunnit valmiina hyväksyttäväksi.
Report Platform tarkistaa syötettyjen tuntien oikeellisuuden. Päiväkohtaisen raportin
oikeellisuuden laskenta edellyttää, että yrityksen asetuksissa Company page -> Settings,
Set default working time -> Working day, normaali työpäivän pituus on asetettu.
Raportoitujen tuntien hyväksyjä on Approval person
Tuntien hyväksyjä Time report approval person asetetaan Company page komento-näppäin Settings kohdasta.
Tuntien hyväksyjä Time report approval person voi olla myös asetettu henkilön tiedoissa, jolloin
ko. hyväksyjä on kyseisen henkilön Time report approval person. Oman sivun Edit komento-näppäimellä pääset
asettamaan tuntiesi hyväksyjän.
Tuntien hyväksyntä
Tuntien hyväksyjänä, mene henkilön sivulle ja valitse Submit
Tarkasta raportoidut tunnit (Punainen lippu
)
Painamalla otsikon checked nappia voit hyväksyä kaikki allaolevat tunnit.
Vihreä lippu
, tunnit hyväksytty.
Punainen lippu
, tunteja ei ole hyväksytty.
Klikkaamalla lippu kuvaketta voit hyväksyä kyseisen rivin tunnit. Hyväksynnän voi perua klikkaamalla lippua uudestaan
Tuntien hyväksyjänä tarkista myös työntekijän ilmoittamat kulut, Expenses.
Checked nappi on aktiivinen vain asetetulle tuntien hyväksyjälle.
Partner Companies. Yritykset, jotka ovat samoissa projekteissa, kuin login user.
All Companies. Kaikki yritykset, jotka ovat rekisteröity Report platform- järjestelmään
ja joiden visibility to all on asetettu päälle.
Teams. Yrityksen jaokset.
Lisää uuden yrityksen/jaoksen tiedot (Add+).
Oletuksena yrityksen/jaoksen lisääjä on luodun yrityksen Contact person. Yrityksen Contact person
Suositellaan vaihdettavaksi kun ko. yritykselle on luotu työntekijöitä.
Uuden yrityksen nimi Company name täytyy olla yksilöllinen. Järjestelmä antaa virheen asettaessa jo
olemassa olevaa yritysnimeä.
Yrityksen jaos lisätään samalla tavalla kuin lisätään yrityskin (Add+) toiminnolla. Valitse
Team-valintalaatikko ja liitä jaos yritykseesi kohdassa Select Master company for the Team.
Jaoksen tiedot näkyvät omalla sivullaan ja ovat näkyvissä vain oman yrityksen työntekijöille.
My Projects. Projektit, joissa login user on jäsenenä.
All Projects. Projektit, jotka ovat rekisteröity Report platform- järjestelmään
ja joiden visibility to all on asetettu päälle.
Lisää uuden projektin tiedot (Add+).
Valitse Non-billable project, jos haluat luoda projektin yrityksesi sisäiseen käyttöön.
Tämä on tarkoitettu esimerkiksi lomien, poissaolojen ja kolutustapahtumien yms. raportointia varten,
jotka pääsääntöisesti eivät ole asiakaslaskutettavia töitä. Tähän projektiin lisättävät tehtävät (Tasks),
ovat aina kaikille projektiin kuuluville jäsenille näkyviä.
Valitse projekti listalta Select project as a template, jos haluat käyttää
olemassa olevaa projektia pohjana uudelle projektille. Tämä kopioi valitun projektin tehtävät
uuden projektin tehtävä- listaan.
Uuden projektin nimi (Project name) täytyy olla yksilöllinen. Järjestelmä antaa virheen asettaessa jo
olemassa olevaa projektinimeä.
Customers. Yrityksen asiakkaat, joille tehdään projektitöitä.
Lisää uuden asiakkaan tiedot (Add+).
Uusi asiakkas valitaan valikosta Customer name. Jos asiakasta ei ole olemassa. Tee uusi yritys
Companies -> Add+ company.
Project-valikosta valitaan projekti.
Kartta-sivu näyttää seuraavat sijainnit kartalla, Pins:
You,
Login user oman osoitteen sijainti.
Office,
Työpaikan osoitteen sijainti.
Target,
Klikatun osoitteen sijainti.
Kartta näyttää oletuksena käyttäjän osoitteen ja työpaikan sijainnin.
Jos karttasivulle tullaan henkilön,
projektin tai yrityksen -osoitteen kautta, näytetään ko. osoite target kohdassa.
Pakolliset kentät merkitty Required, joka on teksti-kentän alapuolella.
Yleisesti tiedot näytetään Login user- näkökulmasta. Käyttäjälle näytetään projektin tiedot,
joissa on jäsenenä tai yrityksen tiedot, johon on liiteettynä työntekijänä.
Tietojensyöttövalinta-laatikoissa, Select on myös hakutoiminto. Klikkaa valinta-laatikkoa ja
aloita kirjoittamaan hakemasi asian kirjaimia. Järjestelmä järjestää tiedot hakuavaimen mukaan
valinta-laatikkoon.
Lista projekteista, joissa käyttäjä on jäsenenä ja tehtävät,
My task list,
jotka ovat käyttäjän vastuulla. Klikkaa projektin
⨁ -kohtaa saadaksesi tehtävälista
näkyville.
(Projects) Projektit, joissa käyttäjä on jäsenenä.
Non-billable Projects Projektit, jotka ovat yrityksen sisäisiä projekteja.
Active Projects Aktiiviset projektit.
Completed Projects Päättyneet projektit.
Member in Projects Muiden yritysten projektit, joissa käyttäjä on jäsenenä.
(Customers) Asiakkaat, joille yrityksesi tekee projekteja.
Raportoidut ja hyväksytyt projektitunnit saa tekemällä haun valitulle raportointi
jaksolle Search -nappi.
(Employees) Yrityksen työntekijät/jaokset.
Työntekijöiden perustiedot.
Työntekijästä seuraava sarake Team näyttää mihin jaokseen työntekijä kuuluu. Jaoksen nimi on linkki jaoksen sivulle.
Jaoksen sivu vastaa yritys-sivun näkymää. Jaoksella on oma asetustenhallinta. kts.
Settings -kohta.
PA count, Allokoitujen projektien määrä.
Availability %, Projektivaraustilanne.
Kenttä on vihreä, jos henkilöllä on vapaata projekteille.
Jos allokaatioden loppumispäivämäärää ei ole asetettu, kenttä näyttää 100% vapaa tilannetta.
Kenttä on punainen, jos henkilöllä ei ole vapaata projektitöille.
Last allocation, Päivämäärä, jolloin viimeinen varaus päättyy.
Kenttä punainen ja on arvossa N/a, jos varauksen päättymispäivämäärää ei ole asetettu tai
henkilöllä ei ole projektivarauksia..
Kenttä on keltainen, jos varauksen päivämäärä on kulunut umpeen.
Kenttä ⦾ Päivämäärä, jolloin viimeinen tehtävä, task, varaus päättyy. Kentässä
oleva päivämäärä on projektin, task, tavoite päivämäärä valmistumiselle,
target date. Vihreä väri, henkilöllä on vapaata. Punainen väri ilmoittaa varauksen viimeisen päivän.
Project allocations, Allokaatiot projekteille, projektitietoineen sekä EE sum-
kenttä, henkilölle allokoitujen tehtävien yhteenlaskettu työmääräarvio. Last task- kenttä ilmaisee tavoite
valmistumispäivää viimeisimmälle tehtävälle ko. projektissa.
Allokaation laskennassa varauksen loppumispäivämäärä lopettaa varauksen kyseiselle projektille.
Availability %-varaustilanne päivittyy projektivarauksen loppumispäivämäärän mukaan.
(Subcontractors) Yrityksen alihankkijat.
Alihankkijan nimi ja projektin perustiedot.
Alihankkijan työntekijän nimi ja henkilön projektille asetettu varausaika start - end.
Income/Unit ja Cost/Unit asetettuna järjestelmä laskee Project <-id-> status kohtaan
tuotto-marginaali %, Profit margin % ja summat tuloista ja menoista.
(Progress) Target vs. Actual - Projektitilanne.
KPIs Effort Estimation vs. Project Actual.
Effort Estimation - Jäljellä oleva työmääräarvio.
Actual Effort - Toteutunut työmäärä (Raportoidut yksiköt).
Target Completion Date - Tavoite valmistumispäivä.
Actual Completion Date - Toteutunut valmistumispäivä.
Effort Estimation Avg. / Reporting Period - Keskiarvo arvioinneista/raportointijakso.
Reported Actual Avg. / Reporting Period - Keskiarvo raportoiduista/raportointijakso.
Tasks Completed on Time - Ajoissa valmistuneet tehtävät.
(Search) Hae työntekijöiden raportoidut (hyväksytyt) tunnit.
(Tasks) Projektin tehtävät ja niiden allokointi työntekijöille.
Otsikkorivillä A ilmaisee onko tehtävälle liitetiedosto. Liitetiedosto avataan linkkiä klikkaamalla.
Tehtävään, Task liitettävä liitetiedosto lisätään (Files) sivulta.
Komento-napit.
(+Task) Lisää tehtävä, vastuuhenkilö, Person in charge,
jos haluat lisätä tehtävän kaikille jäsenille, rastita Add to all,
työmääräräarvio, Effort Estimation ja tavoitepäivämäärä,
Target date valmistumiselle.
Tehtävän vastuuhenkilö, Person in charge asettaa valmistumispäivämäärän, Completion date,
kun tehtävä on valmis.
Non-billable project- tehtävät ovat aina kaikille. Person in charge kohdassa
All members.
(Remove) Poistaa tehtävän.
(Files) Projektin liitetiedostot.
File storage - Tila liitetiedostoille.
Used space - käytetty levytila.
Max capacity - Käytössä oleva levytila.
Liitetidosto avataan valitsemalla haluttu tiedosto listasta.
Komento-napit.
(+Upload file) Tallenna liitetiedosto.
Liitetiedosto voidaan liittää haluttuun tehtävään (Task) valitsemalla Attachement for task- kohdasta haluttu tehtävä.
(Members) Projektin jäsenet.
Komento-napit.
(+Add member) Lisää projektin jäsen.
Valitse Add member to Project, jos haluat lisätä yhden henkilön.
Valitse Add Subcontractor to Project, jos haluat lisätä alihankkijan työntekijän.
Suodata henkilöt käyttämällä Select company- valintaa.
Valitse henkilö Select person.
Valitse henkilölle projekti-rooli Select project role projektitietojen käsittelyä varten.
Owner
Author
Reader
Aseta henkilön allokaatio projektille Set allocation ja henkilön varauksen alkamis- ja päättymispäivämäärät.
Allokaatio on muutettavissa Allocation otsikon allaolevasta linkistä.
Henkilöt, jotka on liitetty projektin jäseneksi alihankkijana, näkyvät yrityksesi
(Company page) ->
Subcontractors sivulla.
Valitse Add own Company employees to Project, jos haluat lisätä yrityksen tai tiimin kaikki työntekijät kerralla.
Voit asettaa kaikille henkilöille saman varauksen alkamis- ja päättymispäivämäärät.
Valitse Customers. Klikkaa asiakkaasi ⨁ -kohtaa saadaksesi
hakuvalinta näkyviin. Valitse raportin aloitus- ja lopetuspäivämäärät Select reporting period
ja paina Search.
Raportissa näkyvät vain hyväksytyiksi raportoidut tunnit. Oman yrityksen
ja alihankkijan tunnit näkyvät eriteltyinä raportin alalaidassa.
Työntekijöihin ja projekteihin liittyvät raportit löytyvät yrityksen kotisivulta.
Mene oman yrityksesi Company page -sivulle. Valitse toiminto-näppäin Report.
Yrityksen projektien koontiraportti, joissa yritys on pääurakoitsijana.
Valitse sivu Project report.
Valitse raportointijakso valitsemalla
start ja end. Paina Search. Ilman start ja end
valintaa, search hakee meneillään olevan kuukauden yrityksen raportoidut tunnit.
Raportissa näkyvät vain hyväksytyiksi raportoidut tunnit.
Tiimin projektiraportissa näkyvät vain tiimin henkilöstön raportoimat projektitunnit.
Yrityksen työntekijöiden tehtäväkohtainen koontiraportti.
Valitse sivu Detail report.
Raportti sisältää työntekijän projektitehtävät työmääräarvioineen, tehtävälle
raportoidut tunnit ja yhteenvedon kaikista raportoiduista tunneista, tehtävä/projekti.
Työntekijöiden työaikaportti palkanmaksua varten ja työntekijän kuluraportti kuluseurantaa varten.
Valitse sivu Payroll report.
Valitse henkilö select person ja raportointijakso, start, end
ja paina Search.
Alihankkijoiden työaikaraportti.
Valitse sivu Subcontractor report.
Valitse alihankkija Subcontractor ja raportointijakso, start, end
ja paina Search. Raportissa näkyvät vain hyväksytyiksi raportoidut tunnit.
Henkilön työaikaraportti projekteittain. Valitse lisäksi henkilö Select person
ja raportointijakso, start, end
ja paina Search. Raportissa näkyvät kaikki raportoidut tunnit.
Työajanseurantaraportti.
Mene yrityksesi sivulle Company page ja valitse Employees- sivu.
Mene valitsemasi henkilön sivulle ja valitse reports.
Valitse raportointi jakso Select reporting period ja klikkaa Search.
Raportin saa tulostettua Excel-lomakkeelle klikkaamalla Export -nappia.
Raporttien hakujakso on oletuksena meneillään oleva kuukausi, Default current month.
Yrityksen yhteyshenkilö Contact person 1 ja Contact person 2.
Persons: Add, Edit, Delete lisätä tai muokata muita samaan yritykseen kuuluvia henkilöitä.
Projects: Add, Edit, Delete lisätä tai muokata oman yrityksen projekteja.
Companies: Add, Edit lisätä tai muokata oman yrityksen yritystietoja.
Järjestelmään lisätyt muut henkilöt voivat muokata omia tietojaan tai projektiin liitettynä,
projektin tietoja projekti-roolin mukaisin käyttöoikeuksin.
Projektitietojen käsittely
Uuden projektin Project Owneriksi asetetaan aina projektin lisääjä, login user.
Uuden projektin voi lisätä vain yrityksen yhteyshenkilö, Contact person.
Project owner on vain yksi henkilö. Uuden henkilön lisääminen (+Add member) PO:ksi muuttaa edellisen PO
henkilön roolin Author:ksi.
Report Platformin käyttöoikeudet (lisenssit) tilataan palveluntarjoajalta. Käyttäjä voi tämän jälkeen luoda projektin yrityksensä käyttöä varten.
Uuden projektin voi lisätä vain yrityksen yhteyshenkilö! Company page -> Contact person.
Jos yrityksellä ei ole vapaita lisenssejä, projektin lisäyksestä tulostetaan virhe: No free Licences.
Vapaiden lisenssien määrä näkyy yrityssivun Company page footer alalaidassa. Project Licences: Free: n .
Projektikohtaiset lisenssitiedot näytetään projekti-sivun Project page alalaidassa.
Projektiryhmään lisätty henkilö vie yhden käyttöoikeuden lisenssistä Member count- kenttä.
Projektin käyttäjien määrää voi lisätä tilaamalla lisää oikeuksia kyseiselle projektille.
Member Max ilmaisee projektiryhmän maksimi henkilömäärän.
Projekti lisenssejä voi tilata ennakkoon. Vapaana olevat lisenssit aktivoituvat uuden projektin lisäyksen yhteydessä.
Käyttöönotetun vapaan lisenssin päättymispäivämäärä ilmoitetaan palveluntarjoajalle, sopimus alkaa vapaan lisenssin aktivointipäivämäärästä alkaen.
Lisenssin muuttaminen
Työaikalisenssin määrätietoa, vapaiden lisenssien määrää ja voimassaoloaikaa voi käyttäjä
(contact person 1 tai contact person 2) lisätä itse projektin tietosivu- välilehdellä.
Projektilisenssin tietoja muuttaaksesi klikkaa projektisivun footer tilassa olevaa linkkiä Licence state.
Työaikalisenssin tietoja muuttaaksesi klikkaa klikkaa yrityssivun footer tilassa olevaa linkkiä Valid till.
Tee muutokset lisenssin voimassaoloaikaan ja paina lähetä-nappia.
Lisenssin voimassaoloaika on aina valitun kuukauden viimeinen päivä.
Laskutus alkaa lisenssin aktivointikuukauden ensimmäisestä päivästä.
Toimintonapit ilmaisevat kirjautuneen käyttäjän oikeudesta suorittaa haluttua toimintoa. Valintanappien väri ja kursorin muuttuminen aktiiviseksi ilmaisevat oikeuden käsitellä valittua tietoa.
Yrityksen käytössä olevien lisenssien määrätiedot:
Yrityksesi jaoksilla Teams, ei ole omia lisenssejä.
Yrityksen tietosivu Company page footer
Projektien lisenssit Project licences.
Kentät
Licence info: <'date'>.
Active: <'n'>.
Free: <'n'>.
Storage: <'n'>.
Expired: <'n'>.
Active -> Aktiivisten projektien määrä.
Free -> Vapaana olevien lisenssien määrä.
Storage -> Päättyneet projektit, projektin tiedot säilytetään järjestelmässä, rajattu pääsy!
Expired -> Lisenssi ei voimassa, projektitietoihin ei pääsyä.
Työaikaraportointi lisenssi Time report
Kentät
Time report: <'status'>.
Valid till: <'date'>.
Person Max: <'n'>.
Count: <'n'>.
Time report -> Lisenssin aktiivisuustieto.
Valid till -> Lisenssin päättymispäivämäärä.
Person Max -> Henkilöiden maksimimäärä.
Count -> Lisenssin käyttäjien määrätieto.
Projektin tietosivu Project page footer:
Projektilisenssi
Kentät
Date: <'date'> .
Licence state: <'status'>.
Activation date: <'date'> .
Expiration date: <'date'> .
Storage end: <'date'> .
Member Max: <'n'>.
Count: <'n'>.
Activation date -> Lisenssin ostopäivämäärä.
Expiration date -> Lisenssin käyttöoikeuden päättymispäivämäärä.
Storage end -> Projektitietojen säilytyksen päättymispäivämäärä Report Platformissa
Storage jaksolla projektin tietoihin rajoitettu pääsy, vain Contact person.
Member Max -> Projektiin lisättävien henkilöiden maksimimäärä.
Count -> Projektiin lisättyjen henkilöiden määrä.
Projektin näkyvyys Report Platform-järjestelmässä
Projektin tiedot näkyvät raporteissa niin kauan kun projekti-tiedot ovat järjestelmässä.
Projektin aloituksessa on hyvä miettiä, kuinka kauan tietoja halutaan järjestelmässä säilyttää,
tietojen varastoinnin päättymisaika, Storage end,
mm. työaikaraporttien oikeellisuuden takia.
2. sarake. Target completion date vs. Actual completion date.
3. sarake. Effort estimation Avg. / Reporting period vs. Reported actual Avg. / Reporting period.
4. sarake. Tasks completed on time vs. Tasks delayed.
Kuvaajan/taulukon tiedot
KPIs Effort Estimation vs. Project Actual.
Taulukkoon Effort estimation and Project actual/ reporting period kuvataan Effort estimation, Reported actual ja Actual sum kuvaajat.
Kuvan Effort estimation, Reported actual ja Actual sum voidaan poistaa tai lisätä klikkaamalla ko. väriä.
KPI laskenta
KPI:t lasketaan allaolevien ehtojen mukaan. Tavoitteen onnistuminen tulkitaan seuraavasti:
Actual effort on pienempi kuin Effort Estimation.
Actual Completion Date pienempi kuin Target Completion Date.
Reported actual Avg pienempi kuin toteutunut Effort estimation Avg.
Tasks completed on time, ajallaan valmistuneita on enemmän kuin myöhästyneitä, Tasks delayed.
Laskennassa huomioidaan vain tehtävät, joille tavoitepäivämäärä on asetettu.
Project page Project <-id-> status kohta päivittyy, kun ylläoleviin kenttiin on asetettu arvot.
Achieved goals, KPIs N/a Projektin päättymispäivämäärä on tyhjä.
Achieved goals, KPIs n/4 projektin onnistumistieto. Projektin päättymispäivämäärä on asetettu.
Pakolliset kentät merkitty Required, joka on teksti-kentän alapuolella.
Yleisesti tiedot näytetään Login user- näkökulmasta. Käyttäjälle näytetään projektin tiedot,
joissa on jäsenenä tai yrityksen tiedot, johon on liiteettynä työntekijänä.
Tietojensyöttövalinta-laatikoissa, Select on myös hakutoiminto. Klikkaa valinta-laatikkoa ja
aloita kirjoittamaan hakemasi asian kirjaimia. Järjestelmä järjestää tiedot hakuavaimen mukaan
valinta-laatikkoon.
Päivämääräkentissä käytetään värikorostuksia ilmoittamaan projektin onnistumisesta, tietojen puutteellisuudesta tai vastaavasta.
Keltaisella korostettu päivämäärä ilmoittaa projektitietojen päivitystarpeesta.
Vihreällä korostettu päivämäärä ilmoittaa tavoitteen saavuttamisesta tai
projektiallokoinneissa vapaasta resurssista.
Punaisella korostettu päivämäärä ilmoittaa, että tavoitepäivämäärää ei ole saavutettu tai
projektiallokointitiedot ovat puutteellisia.
Vaalean sininen on korosteväri päivämäärille ja ilmoittaa, että tiedot ovat ajantasalla.
Report Platform toimii kaikilla selaimilla. Eri näyttö-ominaisuuksien toimivuuksissa on eroja riippuen
käytössäsi olevan selaimen tuki-ominaisuuksista Standardituki, perusominaisuudet ja käytettävyysominaisuudet.
Lisätietoja käyttämäsi selaimen sivustolta.
Uusien ominaisuuksien käyttöönotto vaatii selaimesi selaus -historian poistamisen. Katso selaimesi ohjeista, kuinka selaimesi
historia -tiedot poistetaan.
Esimerkki: Web Browser Edge:
Oikea yläkulma, kolme pistettä (...) Asetukset ja muuta
Valitse valikosta -> Historia
Oikea yläkulma, kolme pistettä (...) Lisää asetuksia
Valitse -> Tyhjennä selaustiedot
Aseta aikaväli Kaikki ajat ja valitse Tyhjennä nyt
Selaimesi lataa uudet Javascript- tiedostot serveriltä, kun menet takaisin palveluntarjoajan sivulle tai
painat reload-näppäintä selaimesi osoite-palkin vieressä.
Report Platformia voi käyttää myös mobiili-laitteella käytettävyysrajoituksin.